2013. március 6., szerda

Pöttyös a baba - ítélet: lepkehimlő


A kutyafáját. Most jövünk az orvostól, bizony minket is utolért ez a betegség. Egészen pontosabban a családban a legkisebbet, a 14 hónapos Zalánt.

3 héttel ezelőttig mégcsak nem is hallottam erről a betegségről, aztán a fiam hazaállított és mesélte,hogy képzeld, a Peti ma hazament,mert csupa pöttyös volt a hasa, aztán kiderült, hogy lepkehimlős. Másnapra Peti padtársa is az lett. A fiam nyugtatott,hogy ő nem velük szokott játszani,neki semmi baja nem lesz.
Valóban, Benedek fiam "csak" náthás tüneteket produkál már legalább 1 hete, pengeélen táncolva az egészség határán.

Ha ez nem lett volna elég, kb. 2 hete jött egy kör e-mail,miszerint Kamilla lányom egyik osztálytársa, Csillag skarlátos. Bummmmmm.  Szorul a hurok a nyakunk körül, éreztem.
Kamilla megnyugtatott,hogy Csillaggal nem érintkezett már jó ideje. Aztán pénteken Kamilla azzal jött haza,hogy a mellette lévő padsorban ülő szomszédja, Domi lepkehimlős. Áááááááá. nyeltem egy nagyot,és reménykedtem.
Szombaton volt a férjem szülinapja,és epres tortát sütött anyósom,amiből én ettem, bár a 14 hónaposom még javában szopizik,igényli is rendesen.

Aztán szombaton délután jött az első felismerés,hogy a baba pöttyös a lábán 1 csíkban, egészen pontosan a zokni és nadrágszár találkozásánál. Reménykedtünk,hogy a kinti séta során találkozott valami növénnyel.
Mindenesetre már olvasgattam a lepkehimlő témában, és bevallom,nem tetszett amiket olvastam, egészen riasztóak voltak, bárányhimlővel emlegették egy napon stb.

A gyerek pöttyei nem múltak másnapra,sőt,már  a karján is volt, de semmi komoly baja nem volt szerencsére. Annyi történt,hogy múlt héten náthás tüneteket produkált, valamint többször kellett pelust cserélni, akár 8x is 1 nap alatt.De nem mondanám igazi hasmenésnek a dolgot.  Hétfőn volt egy kis hőemelkedés, 37,8 körül mértük,valamint aluszékonyabb volt. A foltok pedig egyre összefüggőbbek a végtagokon. Kedden már az arcán is volt az áll magasságában,tehát nem terjedt ki az egész arcra.
Picit nyűgösebb volt a baba,de bármi lehetett,gondoltam. Ma reggel már felhívtuk az orvost,mert férjem azt vette észre,hogy a pöttyök területe forrób,mint máshol. Az orvos persze berendelt,hát mentünk is.

Igen, a sok kapufából gól született,hogy  a nagyfiam focis példájával éljek, mert a sok "mellélövésből" bizony 1 betalált. Zalán lepkehimlős.

Szerencsére az orvos megnyugtatott, hogy nem olyan vészes ez a dolog,nem kell vele semmit csinálni,majd szépen elmúlik, van olyan,hogy akár 40 nap múlva. Ez egy vírus, nincs mit tenni.
Tehát teljesen mást mondott,mint ahogy azt korábban olvastam,szerencsére. Most azon tanakodom,hogy újra rákeresek a betegségre,de talán jobban tenném,ha hagynám,mert csak aggodalmat keltenének feleslegesen a plusz információk a témában.

Szóval így megismerkedtünk ezzel a betegséggel is, és egyben rájöttem,hogy február eltelt anélkül,hogy az orvosnál jártunk volna, így márciusban már kellett a nemvárt látogatás. :)

Amit a lepkehimlőről tudok:
akár 2 hétig is lappanghat, náthás szerű tünetekkel jár, hasmenés is előfordul,aztán pöttyök jelennek meg jellemzően a végtagokon, bágyadtság könnyen előfordulhat. Közösségbe jobb nem vinni ilyenkor a gyereket.

Amit én még megtudtam,hogy a nagyoknak ezek szerint nagyon jó az immunrendszerük,noha torkukban hordozták a vírust,ezidáig nem adtákl meg magukat.Ezt betudom a mindennapi vitamin adagjuknak,iletve a napi 2 csepp D vitaminnak (Vigantol).
Gyorsan lekopogom,mert félek,hogy bármelyik percben hívnak a suliból,hogy a pöttyök megtalálták valamelyiket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése